Predaj luxusnej nehnuteľnosti si vyžaduje výnimočný prístup realitného makléra

Efektívny a výhodný predaj luxusných a výnimočných nehnuteľností si vyžaduje aj výnimočný prístup realitného špecialistu, ktorý vie robiť nadštandardné služby a presne cielený marketing. Úplny základ je vybrať si vhodnú realitnú kanceláriu alebo špeciálneho realitného makléra, s ktorým sa uzatvorí zmluva o výhradnej spolupráci. Len vtedy je realitný špecialista motivovaný investovať do čo najlepšej prezentácie nehnuteľnosti dostatočný čas a potrebné finančné zdroje na patričný marketing. 

Úspešný človek sa učí z chýb iných, preto neurobte tú chybu, že predaj svojej výnimočnej nehnuteľnosti zveríte do rúk viacerým realitným kanceláriam, ktoré nie sú schopné urobiť nič navyše. V prípade výhradnej spolupráce s jednym šikovným maklérom viete získať luxusné nadštandardné služby, ktoré si Vaša nehnuteľnosť zaslúži.

vila senec foto 1jpg

Čo nesmie chýbať pri prezentácii nehnuteľnosti ak hovoríme o "luxuse"?

  • výnimočná ba až filmová video prezentácia s dôrazom na emócie a prémiovosť (pozrite si ukážku)
  • profesionálne spracované fotografie, ktoré chytia za srdce tú správnu cieľovú skupinu (pozrite si ukážku)
  • prepracovaný home stagging, ktorého cieľom je farebné zladenie interiéru a prípravu nehnuteľnosti na fotenie a točenie videa, samotný predaj a obhliadky
  • presne cielená marketingová komunikácia s profesionálnou grafikou, ktorá môže pozostávať z rôznych bannerov, PPC kampane, samostatnej webstránky (pozrite si ukážku webstránky) a iných vhodne zvolených komunikačných nástrojov najmä na sociálnych médiách


Pre všetky prémiové nehnuteľnosti ponúkam automaticky možnosť zvoliť prípravu profesionálnej 3D vizualizácie alebo 360° virtuálnej prehliadky. Všetky tieto nástroje výrazne vplývajú na to, že na reálne obhliadky príde už iba taký kupca, ktorý reálne vie do čoho ide a na samotnej obhliadke chce už iba nasať atmosféru lokality a samotnej nehnuteľnosti. Jednoducho cítiť ten luxus na vlastnej koži.

Dosť však bolo teórie. Ani rýchlosť predaja ani cenu nezvýši to, že sa o predaj stará viac realitných kancelárií. Tých je na trhu veľa a vznikli dokonca aj také, ktoré sľubujú rýchly predaj práve vďaka tomu, že sa nehnuteľnosť nepredáva cez realitku. Realita je však taká, že v momente publikovania Vášho súkromného inzerátu sa Vám ozve hneď niekoľko realitiek, ktoré sľúbia hory doly a očakávanie množstva obhliadok sa jednoducho nenaplní. Váš luxusný dom či veľký byt v centre mesta môže kvôli takémuto chaosu v predaji ostať visieť v predaji aj niekoľko týždňov či mesiacov. A nič horšie ako toto sa Vám nemôže už stať. Kvôli tomu sa postupne zníži jeho cena, celý proces predaja Vás otravuje, pretože zrazu musíte komunikovať s mnohými realitnými špecialistami a keď príde na lámanie chleba a zjaví sa dobrý záujemca, predaj nehnuteľnosti sa ešte viac zamotá, lebo jedni vyblokujú druhých. 

jan staskovic predaj luxusnej nehnutelnostipng

Koľko stojí taka luxusná prezentácia nehnuteľnosti?

Už zo slova "luxusná" môžete cítiť, že to nie je nič lacné. Len samotný fotograf a kameraman výjdu realitného špecialistu na približne 500 eur a ak by sme rátali aj patričný čas, ktorý treba príprave týchto 2 základných "médií" venovať, tak sa dostávame k tomu, že realitný špecialista, čo danú nehnuteľnosť nemá vo výhradnom predaji, si túto investíciu odpustí a spolieha sa na vlastné sily. Potom to v žiadnom prípade nebude vyzerať tak ako na odkazoch vyššie v prípade Vila Senec, čo je projekt môjho kolegu Marka. Funguje na realitnom trhu len 2 roky, ale jeho práca je tak viditeľne iná, že by ňou vedel tromfnúť aj desiatky rokov skúsených realiťákov. Môj prístup v tomto je identický s Markovým.

Na home stagging už používame vlastné dekoračné sety, do ktorých sa investovalo nemálo finančných prostriedkov a v prípade výnimočnej nehnuteľnosti sme schopní svoju výbavu aj rozšíriť. Možno si poviete, že samotný home stagging pri niektorých luxusných domoch ani nie je dôležitý, no je to naozaj individuálna záležitosť. Pri prvej rozsiahlej obhliadke a predpríprave nehnuteľnosti je našim štandardom, že sa na ten daný dom či byt pozeráme inak. Hľadáme príležitosti, hľadáme silné a slabé stránky tak, aby sme v rámci prezentácie zasiahli naozaj priamo do srdca potenciálneho kupcu. 

Marketingová komunikácia nie je len o facebookovej reklame. Profesionálna správa sociálnych sieti je však záležitosť približne 300 eur mesačne, ku čomu je potrebné pripočítať kredit na reklamnú kampaň. Tvorba grafiky v rôznych formátoch, umiestňovanie na weboch a v PPC kampaniach je záležitosť ďalších stoviek eur. Príprava samotnej webovej prezentácie v štýle vilasenec.sk je otázkou orientačne 300 eur. Ja pracujem tak, že z vytvoreného videa dám nastrihať rôzne krátke pasáže, ktoré sa potom používajú v rôznych iných formátoch kampani na sociálnych sieťach. Jednak sa umiestní na youtube, priamo aj na Facebook a Instagram a tiež sa používa v Story či Instagram Reel alebo IGTV.

Jano_portrat_10 - kpiajpg

Ak si to teda zrátame, zo zdanlivo vysokej provízie ide 20-30% na tvorbu profesionálnej prezentácie, pričom celý tento profesionálny prístup dokáže priniesť klientovi jednu zásadnú vec - dokáže zdvihnúť cenu nehnuteľnosti (aj keď nie je to pravidlom a závisí to od počiatočného očakávania predávajúceho a cenovej analýzy, ktorú pre klienta urobíme pred spustením predaja).

Mojou minimálnou províziou pri predaji luxusných aj štandardných nehnuteľnosti sú 3% z hodnoty predaja a pracujem len na základe výhradnej spolupráce.

Rád by som ešte zdôraznil fakt, že mojim záujmom nie je mať v aktívnom predaji desiatky nehnuteľností. Sústredím sa na prémiové nehnuteľnosti, ktorým sa venujem potrebný čas s citom pre kvalitu a jedinečnosť prezentácie. Mám zásadu, že v jednom mesiaci si dovolím nechať v mojom osobnom predaji maximálne 2 nehnuteľnosti. V prípade, že by bol väčší dopyt, resp. by sa objavili príležitosti na predaj štandardných nehnuteľnosti, tieto potom viem delegovať na kolegov v tíme preto, aby som ja nestratil sústredenie sa na prémiových klientov. 

Tento výnimočný prístup mňa ako Vášho realitného špecialistu zabezpečí to, že v súvislosti s predajom svojej nehnuteľnosti nadobudnete maximálnu spokojnosť. 
JanStaskovic.sk: Vašej nehnuteľnosti doprajem luxus, ktorý si pri predaji zaslúži
Jano_portrat_8jpg

V prípade, že máte záujem so mnou spolupracovať pri predaji svojej výnimočnej nehnuteľnosti, ozvite sa mi na 0911 648 669 alebo jan.staskovic@bcas.sk a dohodneme si stretnutie, kde si môžeme prejsť všetky Vaše očakávania a potreby.